• Startsida
    • Startsida
  • Föreningen
    • Föreningen
    • Om oss
    • Medlemskap
    • Allmänna Villkor
    • Stadgar
    • Arkiv
  • Tjänster
    • Tjänster
    • Vatten & Avlopp
    • Bredband
    • Inkoppling
  • Drift & Service
    • Drift & Service
    • Skötsel
    • Akuta problem
  • Blanketter & Dokument
    • Blanketter & Dokument
    • Överlåtelseavtal för fastighetsanslutning
  • Kontakta oss
    • Kontakta oss
  • Logga in
    • Logga in
    • Medlemsinloggning
Rycka VA EK Förening
  • Startsida
  • Föreningen
    • Om oss
    • Medlemskap
    • Allmänna Villkor
    • Stadgar
    • Arkiv
  • Tjänster
    • Vatten & Avlopp
    • Bredband
    • Inkoppling
  • Drift & Service
    • Skötsel
    • Akuta problem
  • Blanketter & Dokument
    • Överlåtelseavtal för fastighetsanslutning
  • Kontakta oss
  • Logga in
    • Medlemsinloggning

Akuta problem VA

För att få del av Lidköpings kommuns SMS tjänst angående driftstörningar måste man gå via deras hemsida för att registrera sig.

Går att felanmäla till kommunen via deras felrapporteringsportal

En annan bra informationskanal är Trässberg Bygdegårdsförenings FB-sida.

Om inget fel är rapporterat och ni tror att felet ligger inom Rycka VA ansvarsområde, kan ni skicka meddelande till styrelsen via Fliken "Kontakta oss" eller via e-mail: styrelsen@rycka.se

Ligger felet inom egen fastighet dvs;
- för vatten; efter avstängningskran vid fastighetsgräns,
- för avloppet; före avstängningskran vid fastighetsgräns (som sitter efter strax avloppspumpen),
Så är det fastighetsägarens ansvar.

Rycka VA har idag inget avtal som medlemmarna kan använda sig av utan det är upp till respektive fastighetsägare att kontakta lämplig reparatör.

Föreningen har som regel hittills anlitat "Alltjänst Lidköping AB" Edvard Appelman 070-22 58 369. En del tips och instruktioner finns under fliken "Skötsel".

Akuta problem Fiber

Driften handläggs av OpenBit, se information på Openbit: Openbit - Ditt Öppna Stadsnät